نکات ایمنی هنگام کار با بتن

نکات ایمنی هنگام کار با بتن

نکات ایمنی هنگام کار با بتن

اقدامات ایمنی و بهداشتی در طی فرایند تولید بتن و کار با بتن ضروری است.یکی از دلایل اصلی این امر استفاده از مواد شیمیایی خطرناک برای تولید بتن است.بهبود شرایط کار برای کارگران ساختمانی در صنعت بتن مهم است.در این مقاله می خواهیم چگونگی اطمینان از یک محیط کار سالم و ایمن را برجسته کنیم.

شما به عنوان یک تولید کننده بتن می خواهید با رعایت نکات ایمنی هنگام کار با بتن ، محیط کار ایمنی را برای کارمندان و خود ایجاد کنید.همچنین ، بهبود محیط کار با روند بهبود تولید بتن ارتباط دارد.یک مزیت اضافی این است که کارمندان شما سالم هستند و غیبت به دلیل بیماری کاهش می یابد.

مواد شیمیایی خطرناک

یکی از موضوعات اصلی در صنعت بتن استفاده از مواد شیمیایی خطرناک در ترکیب با بتن است که کار با این ماده نیاز به اقدامات احتیاطی ایمنی دارد.قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی زمانی اتفاق می افتد که کارگران با ماده خطرناک به طور غیر مستقیم از طریق هوا یا در تماس مستقیم قرار بگیرند.

اثرات حاد یا مزمن ممکن است هنگامی رخ دهد که اقدامات احتیاطی ایمنی برای کار با بتن کافی نباشد و یکی از کارمندان شما در معرض ماده خطرناکی قرار گرفته باشد.

عواقب شایع سلامتی که پس از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک رخ می دهد به شرح زیر است:

  • پوست ، چشم یا مجاری هوایی تحریک شده یا آسیب دیده.
  • درماتیت – التهاب پوست به دلیل تماس مستقیم با مواد شیمیایی ؛
  • آسم.

این لیست کامل نیست.مردم ممکن است به مواد شیمیایی خطرناک واکنش متفاوتی نشان دهند.

اقدامات ایمنی در تولید بتن

چگونه می توان به ایجاد یک محیط کار ایمن کمک کرد؟

بتن امروزی غالباً ترکیبی از سیمان پرتلند ، ماسه ، شن یا سنگ های خرد شده با انواع مواد افزودنی برای تأمین خواص خاص است.بتن قبل از جامد شدن با آب مخلوط می شود و به شکل صحیح در می آید.

این امکان وجود دارد که بتن باعث سوختگی شدید شیمیایی پوست و چشم شود.در حالی که به نظر می رسد لباس و دستکش از شما محافظت می کند ، به یاد داشته باشید که اگر لباس یا دستکش خیس شود ، خواص شیمیایی بتن می تواند از طریق آنها عبور کند.به همین دلیل دستکش های ضد آب ضروری هستند و به همین دلیل خشک بودن لباس مهم است.اگر لباس از تماس با بتن خیس شد ، لباس را تغییر دهید تا احتمال تحریک پوست یا سوختگی شیمیایی به حداقل برسد.

اگر مجبورید در بتن خیس بایستید ، از چکمه های لاستیکی استفاده کنید. شن و ماسه موجود در بتن ساینده است ، بنابراین می تواند پوست را نیز تحریک کند.پس از کار با بتن ، مطمئن شوید که دست ها و پوست را کاملاً بشویید.

از آسیب های عضلانی خودداری کنید

همه ما می دانیم که قطعات ساخته شده از بتن مثل بلوک بتنی کرمان ، اسلب بتنی و غیره سنگین هستند.به خاطر سپردن روش های مناسب بلند کردن محصولات بتنی برای محافظت در برابر صدمات کمر ، شانه ها و سایر گروه های عضلانی مهم است.پشت را صاف نگه دارید و هنگام بلند کردن مواد سنگین مانند کیسه های بتن خشک ، بلوک بتنی زاهدان و غیره ، پاها را خم کنید و به خاطر داشته باشید که هنگام بلند کردن ، کمر را نپیچید.اغلب اوقات ، بهترین پیشگیری کمک گرفتن از یک همکار است.

نکات ایمنی هنگام بتن ریزی

مراقب گرد و غبار باشید

بتن خشک یک پودر ریز و شبیه گرد و غبار است که می تواند به چشم ها وارد شود و یا در ریه ها استشمام شود.مجدداً ، به یاد داشته باشید که ماده سیمان سوزاننده است و در صورت تماس با بدن می تواند باعث سوختگی شیمیایی شود.

روش دیگر برای کاهش احتمال تحریک چشم یا ریه ، کاهش میزان گرد و غبار موجود در هوا است.این کار را می توان با تغییر نحوه انجام یک کار یا بهبود تهویه در منطقه کار انجام داد.

بتن مرطوب همچنین می تواند هنگام ریختن به صورت و چشم پاشیده شود.برای جلوگیری از این خطرات ، کارگران هر زمان که با بتن کار می کنند باید از تجهیزات محافظت شخصی مناسب (PPE) استفاده کنند.بسته به وظیفه خاص ، PPE ممکن است شامل ماسک محافظ چشم یا دستگاه تنفس باشد. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *